BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA NR 16 DLA UCZNIÓW NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH W DOLNOŚLĄSKIM SPECJLANYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 13 DLA NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH WE WROCŁAWIU

DOLNOŚLĄSKI SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 13 DLA UCZNIÓW NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH ORAZ Z INNYMI NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI IM. MARII GRZEGORZEWSKIEJ WE WROCŁAWIU
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA NR 16 DLA UCZNIÓW NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH W DOLNOŚLĄSKIM SPECJLANYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 13 DLA NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH WE WROCŁAWIU
DOLNOŚLĄSKI SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 13 DLA UCZNIÓW NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH ORAZ Z INNYMI NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI IM. MARII GRZEGORZEWSKIEJ WE WROCŁAWIU
ul. Kamiennogórska 16, 54-034 Wrocław
telefon: 713495630
e-mail: spg@oswdn.pl
www: www.oswdn.pl

Zawody, w których szkoła będzie dokonywać naboru na rok szkolny 2022/2023:

  • Kucharz
  • Mechanik-monter maszyn i urządzeń
  • Rękodzielnik wyrobów włókienniczych

Dyrektor szkoły: ROBERT WARCHALEWSKI
Szkoła: publiczna
Specyfika szkoły: specjalna
RSPO: 127153
Data założenia szkoły: 2000-09-01
Data data rozpoczecia dzialalnosci szkoły: 2000-09-01
Organ prowadzący: WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE

Branżowa Szkoła I stopnia
https://www.oswdn.pl/blog-1-column/kucharz
Branżowa Szkoła I stopnia Mechanik monter maszyn i urządzeń
https://www.oswdn.pl/blog-1-column/mechanik-monter-maszyn-i-urzadzen
Branżowa Szkoła I stopnia Rękodzielnik wyrobów włókienniczych
https://www.oswdn.pl/blog-1-column/rekodzielnik-wyrobow-wlokienniczych

KUCHARZ, MECHANIK MONTER MASZYN i URZĄDZEŃ, RĘKODZIELNIK WYROBÓW WŁÓKIENNICZYCH

Dolnośląski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 13 dla Uczniów Niewidomych i Słabowidzących oraz z innymi niepełnosprawnościami im. Marii Grzegorzewskiej we Wrocławiu istnieje od 1947 roku.

Nadrzędnym celem placówki jest stworzenie równych szans osobom z dysfunkcją wzroku, dlatego traktujemy uczniów indywidualnie i podmiotowo, starając się zapewnić im warunki niezbędne do optymalnego rozwoju każdego z nich.

Dbamy o wysoką jakość edukacji, rewalidację i najwyższe standardy wychowawcze. Model absolwenta to osoba, mimo swojej dysfunkcji – samodzielna, gotowa do sprostania stojącym przed nią wyzwaniom życiowym, bez obaw włączająca się w pełnosprawne społeczeństwo.

Cel ten realizujemy wykorzystując potencjał intelektualny i doświadczenie kadry pedagogicznej, wysokie kwalifikacje pozostałych pracowników, współpracę z rodzicami oraz nowoczesną i bardzo dobrze wyposażoną bazę Ośrodka.

Czym możemy się pochwalić

Niewątpliwymi atutami Ośrodka są:

  • wykwalifikowana kadra,
  • nowy kompleks budynków przystosowanych dla uczniów niewidomych oraz poruszających się na wózkach,
  • 2 nowoczesne pracownie komputerowe wyposażone w specjalistyczne oprogramowanie oraz sprzęt dla osób z dysfunkcją wzroku,
  • dobrze wyposażone gabinety rewalidacyjne,
  • sala do prowadzenia stymulacji wzroku,
  • zaplecze środków dydaktycznych,
  • specjalistyczne programy,
  • biblioteka brajlowska działająca jako centrum multimedialne o charakterze środowiskowym itp.